انواع سردخانه صنعتی ارزان

همان‌طور که می دانیم از سردخانه‌ها برای نگهداری محصولات مختلف استفاده می‌شود.اما باید توجه داشت که دمای نگهداری محصولات غذایی با یکدیگر کاملا متفاوت است.در ادامه انواع سردخانه صنعتی ارزان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

برای مثال نمی‌توان میوه‌ها را در کنار فرآورده‌های دامی در یک سردخانه نگهداری کرد.

به همین علت ساخت سردخانه بسیار پیچیده است و باید کاربری سردخانه موردنظر را در طراحی و اجرای آن در نظر گرفت. سردخانه‌ها انواع مختلفی مانند بالای صفری، زیر صفری و تونل انجماد دارند که هر یک از آن‌ها برای نگهداری محصولات به‌خصوصی کاربرد دارد. با انواع سردخانه به طور کامل آشنا می‌شویم.

 

انواع سردخانه صنعتی
قیمت انواع سردخانه صنعتی ارزان

سردخانه بالای صفری

همان‌طور که اشاره شد هر محصول باید در دمای مشخصی نگهداری شود. برای مثال میوه‌ها باید در دمای 1+ الی 4+ درجه سانتی‌گراد نگهداری شوند.

به همین علت برای نگهداری و انبارکردن این محصولات از سردخانه بالای صفری استفاده می‌شود. همان‌طور که از نام این سردخانه‌ها مشخص است، دمای هوا در این سازه‌ها در محدوده بالای صفر قرار دارد.

عایق‌بندی، تجهیزات و قطعات مورداستفاده در ساخت سردخانه بالای صفری با محدوده دمایی آن‌ها تناسب دارد. برای مثال درب‌ها و پنل‌های ساندویچی این سردخانه‌ها نسبت به درب‌ها و پنل‌های ساندویچی سردخانه‌های زیر صفری عایق‌بندی ضعیف‌تری دارند.

همچنین باید اشاره کرد که عموما ابعاد این سردخانه‌ها از ابعاد سردخانه‌های دیگر بزرگ‌تر است؛ چرا که حجم محصولاتی که در این سردخانه‌ها انبار می‌شود بسیار بیشتر از محصولات انبارشده در سردخانه‌های بالای صفری است.

هزینه ساخت این سردخانه‌ها نیز نسبت به انواع دیگر سردخانه‌ها پایین‌تر می‌باشد. البته این تفاوت در هزینه ساخت بسته به ابعاد سردخانه‌ها نیز دارد.

سردخانه زیر صفری

یکی از رایج‌ترین و کاربردی‌ترین انواع سردخانه‌ صنعتی ارزان، سردخانه زیر صفری است. ساخت سردخانه زیر صفری به‌منظور انبارکردن انواع محصولات دامی و لبنی مانند گوشت قرمز، گوشت مرغ، گوشت ماهی و بستنی انجام می‌شود.

احداث این نوع سردخانه‌ها بسیار پیچیده است و عایق‌بندی تجهیزات و قسمت‌های مختلف سازه در آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

ساخت سردخانه زیر صفری نسبت به انواع سردخانه‌های دیگر هزینه بالاتری دارد اما این هزینه بالاتر با پیچیدگی‌ها و دشواری ساخت آن‌ها متناسب است.

شرکت ایران سرما طراحی و اجرای بهترین سردخانه‌های زیر صفری را برای کارخانه یا شرکت شما دارد. باید اشاره کرد که از سردخانه زیر صفری در رستوران‌ها، تالارها و هتل‌ها نیز استفاده می‌شود؛ چرا که این مشاغل باید مواد غذایی خود را برای مدتی طولانی انبار کنند.

تونل انجماد؛ از بهترین انواع سردخانه‌ها

در خط تولید بسیاری از محصولات غذایی مانند فرآورده‌های پروتئینی، این مواد غذایی باید در سریع‌ترین زمان ممکن به انجماد برسند. چرا که با استفاده از روش انجماد سریع، مزه و بافت این محصولات تغییری نمی‌کند. همچنین انجماد سریع باعث افزایش راندمان و صرفه‌جویی در وقت و انرژی کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی می‌شود.

برای انجماد سریع این محصولات غذایی باید از تونل انجماد استفاده کرد. تونل انجماد یکی از انواع سردخانه است که در ساختار و عملکرد با سردخانه‌های معمولی تفاوت زیادی دارد.

در ساخت سردخانه تونل انجماد علاوه‌بر تجهیزات معمول ساخت سردخانه، از تجهیزات دیگری مانند فن و یا نوار نقاله نیز استفاده می‌شود.

فرایند انجماد سریع در تونل انجماد به این شکل است که محصولات با استفاده از یکی از روش‌های وزشی، تماسی یا نوار نقاله به‌سرعت منجمد می‌شوند.

محصولات در یک تونل قرار می‌گیرند و به‌آرامی روی نوار نقاله مسیر این تونل را طی می‌کنند. در طی مسیر با استفاده از روش‌های عنوان شده، محصولات به‌سرعت منجمد می‌شوند. تونل منجمد یکی از مدرن‌ترین انواع سردخانه به‌شمار می‌آید

keyboard_arrow_up