کمپرسور روتاری برای موارد استفاده ای که به تأمین هوای مداوم نیاز دارند انتخابی عالی است. در این مقالۀ شرکت سرماسازان ایران نحوه کارکرد و استفاده از آنها را برایتان توضیح داده ایم.

کمپرسور روتاری – همه کاره و محبوب

در بیشتر وقتها، کمپرسور روتاری برای مواردی که به تأمین مداوم هوای فشرده شده نیاز دارند، انتخابی عالی است.

این کمپرسورها مجموعه ای از ویژگی های مفید را با هم ترکیب کرده اند که همین باعث موفقیت و محبوبیتشان شده است. از همه مهمتر، کمپرسور روتاری بسیار کارآمد است که با توجه به این که قسمت عمده ای از هزینه کلی مالکیت کمپرسورهای هوا را هزینه های مصرف برق آن تشکیل می دهد، تفاوت زیادی ایجاد خواهد کرد.

افزون بر این، کمپرسور روتاری معمولاً به تعمیرات و نگهداری زیادی احتیاج ندارد و ویژگی آن داشتن پالس فشار پایین است. همه کاره بودن آن نیز نقش مهمی در موفقیت ایننوع کمپرسور دارد. به ندرت می توان صنعتی را پیدا کرد که در آن کمپرسور روتاری اسکرو استفاده نشده باشد.

کمپرسور روتاری
کمپرسور روتاری

یک فناوری مبتکرانه

فناوری مبتکرانه آنها یکی از ویژگیهای برجسته شان است: کمپرسور روتاری گاز را با استفاده از دو پیچ مارپیچی مش دار فشرده می کند که به نام روتور هم مشهورند. چرخ دنده های میل بادامک آن تضمین می کنند که روتورهای نر و ماده آن در صورتی که کمپرسور روتاری در حین کار خشک باشد، توازن دقیق خود را حفظ خواهند کرد. در مورد یک کمپرسور روتاری اسکرو روغن کاری شده، روغن فضای بین روتورهای گرداننده و گردانده شده را پر می کند. این امر یک درزگیری هیدرولیک را ایجاد می کند و انرژی مکانیکی بین دو روتور را نیز انتقال می دهد.

کمپرسور روتاری اسکرو جایگزین بسیار خوبی برای کمپرسور پیستونی است و آنها به طوری خاص برای داشتن عمری طولانی و استفاده مطمئن برای عملیاتی که به چرخه کاری پیوسته 100 درصدی نیاز دارند، ساخته می شوند.

محدوده گسترده ای از کمپرسور روتاری برای همه چیزهایی دارند.

آنها در اندازه ها مدلهای مختلف متناسب با بودجه شما تولید و عرضه می شوند. یا به سخن دیگر، حتماً یک کمپرسور روتاری وجود دارد که بتواند نیازهای شما را برآورده کند.

آنها کارایی و عملکرد بی نظیری و همچنین هوای خشک با کیفیت بالا را فراهم می کنند. علاوه بر این، آنها کمترین میزان تولید صدا را در میان سه نوع کمپرسور پیچ دوار دارند.

در صورت تمایل ، می توانید یک خشک کن را در بسته آن قرار دهید که برای هر مواردی که به هوای تمیز و خشک نیاز داشته باشید ایدئال است. علاوه بر این ، واحدهای کوچکتر را می توان در مخزن سوار کرد. با انجام این کار ظرفیت ذخیره سازی اضافی فراهم می شود که همراه با خشک کن یکپارچه امکان وصل کردن به برق و کار کردن را فراهم می کند.

کمپرسور روتاریبرای رفع نیازهای خود ویژگیها ترکیب کرده و تطبیق دهید

شما می توانید از بین یک طرح اولیه که معمولاً در دامنه های کمتر از kW/HP وجود دارد کمپرسور انتخاب کنید تا کمپرسور درایو با سرعت متغیر (VSD) که هزینه سرمایه گذاری بالاتری دارد اما با صرفه جویی دو برابر در مصرف انرژی آن را جبران می کند.

از آنجا که کمپرسور VSD سرعت خود را با جریان هوای فشرده تنظیم می کند جلوی هدر رفتن انرژی برق گرفته می شود. این بدان معناست که اگر برای استفاده مورد نظرتان به نوسان هوای فشرده داشته باشید و در نتیجه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی زیاد شود ، فناوری VSD بسیار مفید است.

مزایای کمپرسور روتاری

در مقایسه با کمپرسورهای پیستونی، کمپرسور روتاری کمپرسور پیستونی از مزایای زیر برخوردار هستند:

– داشتن بازدهی بالاتر به دلیل پایین تر بودن سطح اتلاف شیر تخلیه و اتلاف ناشی از فضای کلیرانس پیستون

– ابعاد کوچکتر که باعث می شود فضای کمتری بگیرند و نسبت وزن به ظرفیت پایین‌تر (حدود 40% سبک‌تر و کم حجم‌تر هستند)

– لرزش کمتر که باعث می شود در حین کار سروصدای کمتری ایجاد شود، قطعات کمتر، قابلیت اطمینان بالاتر به دلیل نداشتن قطعاتی برای تبدیل حرکت دورانی به خطی

keyboard_arrow_up